Egyiptomi energetikai ismeretek

Testek
Az ősi bölcsesség az emberben hét
testet ismer fel, és ezt a hét testet két csoportra osztja: Az egyik a
három felsőt egyesíti, a másik a négy alsót foglalja magába.
Az
első, amelyet Felső Hármasságnak neveznek, az emberi természet
halhatatlan része, a halhatatlan individualitás, amely újraszületések
során át megőrzi szellemét. A négy alsó test alkotja a halandó, elmúló
természetet, a testet. Ez a felosztás, a test, a lélek, a szellem, bár
manapság a „szellem”, és a „lélek” fogalmát gyakran keverik, holott a
lélek a felső és alsó csoportok közötti közvetítő.
A négy alsó test:
1. Fizikai test amely az ember fizikai jelenlétének tudathordozó eszköze.
2. Éteri test amely az életerő tudathordozó eszköze.
3. Asztrális test a szenvedélyek és kívánságok, vágyak tudathordozó eszköze.
4.
Mentális test, a gondolatok teste minden gondolkodási folyamat
tudathordozó eszköze, amely az agy működésén keresztül nyilvánul meg a
fizikai szinten.
Ezek az emberek alsó, elmúló testei.
A felső, halhatatlan emberi háromság:
5. A magasabb, elvont elme, emberi lélek;
6. Szellemi test, intuíció, bölcsesség, szellemi lélek;
7. Isteni test, halhatatlan Én, szellemi akarat.
Aufu –Föld-fizikai
Ka-Levegő -éter
Haidit-Víz-asztrál
Ba –Tűz-alsó mentál
A három felső test princípiumai
Ba-Felső mentál (lélek)
Khu-Manasz
Sahu-(fénytest,fénymátrix)
Aah- Isten szellem
A testek egyiptomi megfelelői
Az
egyiptomi megismerések célja a Sahu kifejlesztése, az univerzum hatalma
az emberekben. Ezt az egyiptomiak hite szerint istenek és istennők
közvetítik, az ember nyakának vagy gerincének megérintésével. Ezt a
műveletet nevezték Satapu-sa-nak.
Az egyiptomi síkrendszer a következőképpen egyeztethető össze a mai nyugati tradícióval:
Khat (Aufu )
A
nulladik sík az Khat (Aufu ), a tulajdonképpeni fizikai test. Az
egyiptomiak elképzelése szerint az Aufu testnek nem volt saját öntudata a
többi testhez képest. Az Aufu reagált a szituációkra, az izmokba
egyszerűen előre bekódolt válaszok alapján.
Khaibit
Az
étertesttel megegyezik a Haidit (Khaibit), azaz az árnyék, amely az
ókori egyiptomiak hite szerint a mohóság, a szenvedély, a vonzódás és az
undor hordozója. Más szövegekben Sutnak is nevezték. E tulajdonságai
következtében a Túlvilágon az a veszély fenyegeti, hogy elpusztítják,
elnyelik vagy elrabolják. Az emberi egyéniség elválaszthatatlan részének
tekintették a halál után is. A halálkor elhagyja a testet, gyakran
jelenítették meg csontvázszerű alakban. Legtöbbször fekete, sovány
alakként ábrázolták, többnyire azonban csak szövegekben szerepel, melyek
főként gyors és akadálytalan mozgását emelik ki.
Ka
Az
asztáltest megfelelője a Ka, a másik én, a hasonmás, mely egy
tudatalatti (asztrális) birodalomba vetíthető ki, és így eszközként
felhasználható a tudat kifinomultabb síkjainak feltárásához. A Ka a
bebalzsamozott holttesttel marad a sírban, élvezi a bemutatott
áldozatokat , használja a sírban elhelyezett bútorokat és gyönyörűséggel
szemléli a sírbolt falait ékesítő feliratokat, amelyek földi életére
emlékeztetik őt. Az életerőt, a vitalitást fejezi ki. A hieroglif
írásmód két kiterjesztett karral ábrázolja. A ka szó bikát jelent, így a
termékenységgel és a nemzőerővel is kapcsolatba hozható. A közönséges
halandóknak csak egy ka-juk lehetett, az uralkodóknak és az isteneknek
viszont több is. A késői kor teológiája a Napisten tizennégy ka-ját
tartotta számon. Ezek a ka-k az istenség különböző tulajdonságait,
szükségleteit, hatalmának egyes megnyilvánulásait (pl. erő, méltóság,
varázserő, stb.) testesítik meg. A ka tehát olyan fenntartó ereje az
életnek, amelyet még az istenek sem nélkülözhetnek. A ka a testen belül
aranyozott, vékony fonalakként jelenik meg, amely behálózza az egész
testet. A testen kívül úgy jelenik meg, mint a test tiszta,
kikristályosodott formája. Minden érzés, gondolat, amit az ember valaha
is tapasztalt, a ka-ban raktározódik. Mint fő reinkarnációs tényező, a
ka tartalmazza más életek információit és emlékeit.
Ba
A
mentáltest a Ba, a léleknek az a formája, melyet eredetileg tisztán
madár alakban (gólyafajta) ábrázoltak, az Újbirodalom korában pedig
emberfejű, emberkarú madárként. A halott személyiségét és lélekerejét
hordozza. A ba szó többes számban erőt jelent, jelentése igen összetett.
A ba a magasabbrendű, mentális lelket szimbolizálja. A halál után a ba
az istenek felé szárnyal, a csillagok közé, hisz maga is csillag
természetű, de visszatérhet a testbe, amíg az meg nem semmisül. A ba az a
lélekforma, amelyik elvonul Osiris birodalmába, az utat Ra csónakjában
teszi meg. A Túlvilágon a szétszóródás és a tudatosság végleges
elveszítésének veszélye fenyegeti. A ba nem maradhat fenn a kanak
hagyott étel- és italáldozatok nélkül. A ba-ból is lehetett több az
isteneknek vagy a fáraónak, Ra-nak a tizennégy ka mellett hét ba-t is
tulajdonítottak. A ba lehetett alsóbb rendű isteni lény is, vagy egy
isten valamely megjelenési formája. Egyes ősi városokban ba-csoportokat
tiszteltek, és ezeket azonosnak gondolták azoknak az ősi uralkodóknak a
lelkével, akik hajdanán ezekben a városokban uralkodtak.
Khu
A
magasabb tudati síkok közül a Khu (Iakhu), a mágikus test, a szent
szellem a felső éteri sík megfelelője. A hinduk manas-jának felel meg.
Az elíziumi mezőkön él, az istenek körében, távol a bűnösök lakhelyétől.
A Khu kontrollálja az alsóbb testeket, azokhoz képest igazi
tudatossággal rendelkezik. A Khu az emberek számára csak néhány
alkalommal jelenik meg az életükben, és akkor is gyakran
félreértelmezik. Az okkultisták szerint akkor lehet kifejleszteni, ha az
ember megtanulja megkülönböztetni a fizikai érzékeléseket és a tudatos
és tudattalan gondolati folyamatokat. A rituális mantrák vagy mágikus
formulák használata, a szent pozitúrák vagy mozdulatok, a belső
spirituális energiák és az energiaközpontok aktiválása segíthet a
khu-test kifejlesztésében.
Sahu
A
dicsőséges test megfelelője a Sahu, a szellemi test, vagy dicsőséges
test, amelyet gyakran emlegetnek lélektest néven is. A hindu filozófia
buddhi-ja. A kozmikus tudatosságot hordozza magában. Olyan szellem ez,
amely a megvilágosodás pecsétjét hordozza. A mágus vagy pap a sahun
keresztül érzékeli a transzcendentális isteneket, és ezáltal spirituális
átalakuláson megy keresztül. A Sahu gyakran összeolvad a felső
mentállal és okozati szintekkel. Ha külön akarjuk bontani a felső
mentált, akkor az annak leginkább megfeleltethető a Sekhem, a mágikus
akarata mely a formák, a nevek hatalmát hordozza. . A sahu azonban
például veszélytelenül léphet ki a ka-val, vagy a ba-val együtt.
Aah (Sha)
A
kozmikus, isteni testet az Aah (Sha), a fénylélek jeleníti meg, amely
az egyiptomi mítoszokban a halál után az égbe száll, ő a közvetítő az
istenek és az emberek között. Kócsagként ábrázolták. Ő a spirituális
lélek, a szövegekben ő szerepel a leggyakrabban. Az ah szó a fénnyel áll
kapcsolatban, de varázserőt is jelent. Az ah az üdvözült lelkeket is
jelentette, kiket szembeállítottak a közönséges halottakkal, vagy az
elkárhozottakkal. Az Ah szó jelentése az Óbirodalomtól kezdve
fokozatosan módosult, ettől kezdve a halottak visszajáró lelkét és a
gonosz szellemet is jelentette. Ezt a testet nevezték néha Khabs-nak is,
ami csillagot jelent. Ez azt hivatott kifejezni, hogy csak az emberek
legmagasabb tudatossága képes a csillagok (és az istenek) közé kerülni.
Ahom
A teljes szellemet, azaz a felső négy testet jelöli az Ahom,
melyet sólyom alakban ábrázoltak. Ez a fogalom csak az i. e. I. évezred
tájékán alakult ki
Sekhem
A mágikus akaratot szimbolizálja ! A kimondott szó ereje.
Ren
A
szent és mágikus név. Ennek elfelejtése nagy veszéllyel járhatott,
viszont ha ismerte egy személy igazi nevét, egy entitásnak, Neternek
(szellemnek ) vagy istennek, afölötti hatalmat nyert, mivel a név
tartalmazta a tulajdonosa teljes azonosságát. Az egyedülállóságát és
megkülönböztetését hordozza, amellyel entitásként megnyilvánul a
teremtésben. Ez nagyon fontos ebben a rendszerben, hiszen aminek
ismerjük a nevét, a fölött hatalmat nyerünk.
(Ezért nem érdemes, a valódi nevünket bárkinek kiadni!)
Angyalforrás